Kväll

Funderade först på att äta ikväll. Fredag och allt. Men det känns onödigt. En sak är säker. Jag ska INTE äta russin och nötter. Kanske att jag tar en varma koppen, lite nyfiken på thai curry chicken, tror inte att det är den jag testat innan. Problemet är att jag inte alls gillar kycklingbitarna, så de måste jag plocka bort först.
 
Smsade innan till Mr X och frågade om han kommer imorgon, att jag kunde hämta honom. Helt tröstlöst frågade jag om han ville komma över på "käk". Ironiskt, verkligen.
 
Eller brysselkål? Tänkte faktiskt drucit en öl med innan.
 
OK. Överläggning.
Varma koppen 70 kcal
 
Gurka 5 kcal och 5 cocktailtomater 25 = 30 kcal
 
Det är ju bättre med det senare alternativet då.

Fast helst hade jag velat ha 1 dl köttfärs (82 kcal) med grönsakerna (30 kcal) och ett knäckebröd med smör (25 + 17.5 kcal). Och ett glas vin (108 kcal). Men jag tror inte att jag kan hejda mig då.
 
Grönsakerna blir det nog. Äta långsamt. Har en rödlök med. Tonfisk finns det med, men då stiger ju kalorierna. Å andra sidan - varför ska jag alls äta?
 
När jag gått ner mina kilon så ska jag få lov att äta följande:
 
Frukost (ett av följande som alla i runda slängar innehåller 100 kcal)
Kokt ägg, knäckebröd med smör (ev 1 liten skiva 5 % ost), 1/2 dl havregrynsgröt med sylt, 2 dl yoghurt
 
Mellanmål
Clementin (25 kcal), en wasa sandwich (75 kcal), en riskaka (30 kcal), 10 vindruvor (30 kcal)
 
Lunch/middag (ett av följande som alla innehåller 150 kcal i runda slängar)
Lax med brysselkål, Köttfärs med sallad, Kyckling med wokgrönsaker, egengjorda biffar med sallad, sallad med tonfisk, kokt torsk med grönsaker, bönor och sallad.
 
Mellanmål
Clementin (25 kcal), en wasa sandwich (75 kcal), en riskaka (30 kcal), 10 vindruvor (30 kcal)
 
På kvällen
Varma koppen (50-110 kcal), ett knäckebröd som ovan (100), russin och hasselnötter (100), äpple ev m. kanel (90), banan (100 kcal)
 
= ca 400-500 kcal om dagen med dessa alternativ!
 
Lördag är fest med en liten flaska rödvin och 100 g naturgodis (om man vill).
 
Ser mycket bra ut tycker jag!!! Vad glad jag blev nu - har verkligen något att se fram emot! Det jag har slopat är pasta,  potatis, godis, alkoholl och inte heller så mkt kolhydrater - allt sådant som man faktiskt KAN vara utan!
 
Nu ska jag se om grannen stängt sin altandörr (vill inte röka när den är öppen....)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0